صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی -
عنوان خبر یادداشت تفاهم تاسیس صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با الجزایر امضا شد
منبع -
مقدمه سنا: یادداشت تفاهم های تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری و کمیته مشترک سرمایه گذاری، در حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری و احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر و وزیران و مقامات دو کشور در نهاد ریاست جمهوری به امضاء رسید.
متن خبر
صادق اکبری مدیر کل دفتر روابط اقتصادی خارجی از تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری و کمیته مشترک سرمایه گذاری توسط دو کشور ایران و برزیل خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، به نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، اکبری در ادامه افزود: در نخستین اجلاس کمیته عالی مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر که به میزبانی وزارت مسکن و شهرسازی کشورمان برگزار شد، طرفین یادداشت تفاهم های تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری و کمیته مشترک سرمایه گذاری، در حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری و احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر و وزیران و مقامات دو کشور در نهاد ریاست جمهوری به امضاء رسید.

 

 وی در ادامه تصریح کرد: براساس توافقات انجام شده، سهم هر کدام از طرفین در تامین سرمایه صندوق به 50 درصد بوده و صندوق می تواند در ایران هم شعبه داشته باشد و همچنین مقرر شده که حداکثر ظرف مدت یک ماه کمیته فنی مشترک دو کشور به منظور اجرایی کردن تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری ایرانی و الجزایری تشکیل شود.

 

وی در عین حال خاطر نشان کرد: این صندوق به وسیله بانکهای تجاری و موسسات مالی ایجاد خواهد شد و هدف از تأسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور حمایت از پروژه های سرمایه گذاری، توسعه ای، اقتصادی و مشارکت در اجرای آنها و حمایت مالی از آنها بویژه در عرصه های صنعت، کشاورزی،‌گردشگری، مسکن و عمرانی، نفت،‌ گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع کوچک و متوسط در دو کشور است.

 

به گفته اکبری، خرید و تملک سهام در پروژه های اقتصادی جاری یا جدید در دو کشور و تأمین سرمایه صندوق توسط موسسات مالی و بانکهای تجاری دو کشور از جمله مزایای دیگر این صندوق است.

 

مدیرکل دفتر روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه گذاری با اشاره به موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری فیمابین دو کشور که در مردادماه 1387 در تهران به امضای مقامات طرفین رسیده، هدف از امضاء یادداشت تفاهم کمیته مشترک سرمایه گذاری فیمابین ایران و الجزایر را ارتقاء بیش از پیش همکاریهای سرمایه گذاری بین دو کشور از طریق تشکیل کمیته مشترکی تحت عنوان کمیته مشترک سرمایه گذاری ایران و الجزایر دانست و اظهار امیدورای کرد که با امضاء این اسناد روابط اقتصادی دو کشور در تمامی زمینه ها گسترش و توسعه یابد.
پیوست