صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی -
عنوان خبر بالاترين رشد روزانه شاخص بورس در 19 ماه اخير
منبع -
مقدمه خبرگزاري فارس: با رشد 527 واحدي امروز شاخص بورس، بالاترين رشد روزانه اين متغير در 19 ماه اخير به ثبت رسيد.
متن خبر

به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، با نگاهي به فراز و فرود شاخص بورس در سه سال اخير مشخص مي‌شود بيشترين جهش روزانه اين متغير مربوط به 4 شهريور 88 با 593 واحد بود كه منجر به ثبت رقم 11 هزار و 576 واحدي در آن تاريخ شده است.
از آن تاريخ تا به امروز و به رغم رونق كم سابقه بازار سهام در سال گذشته، بالاترين رشد روزانه دماسنج بازار سهام با اعداد 491، 479، 461 و 443 واحدي به ترتيب در تاريخ هاي 28 اسفند گذشته، 15 فروردين سال جاري، 16 بهمن 89 و 7 فروردين90 بود اما امروز در پي تشديد تمايل به خريد سهام خريداران از يك طرف و عدم عرضه سهام جديد و انتظار به تداوم سودآوري بازار سهام در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده، منجر به ثبت ركورد جديد در 19 ماه اخير با ثبت جهش 527 واحدي شد.
اين در حالي است كه هر چند رشد روزانه شاخص و افزايش قيمت‌ها همواره مهمترين خواسته و هدف سرمايه‌گذاران در بازار پر ريسك سهام به شمار مي‌رود اما برخي از كارشناسان با استناد به تجربه سال‌هاي گذشته بر متعادل بودن عرضه و تقاضا و رشد منطقي و آرام و نه شتابان و كوتاه شاخص تأكيد دارند.
حتي گروه ديگري از صاحب‌نظران بر لزوم توقف رشد شتابان شاخص اصرار دارند و از آينده نامعلوم و روند نزولي شديد و رويگرداني سرمايه‌گذاران هشدار مي‌دهند. اما با اين همه ديد كدام يك از كارشناسان پيش‌بيني و اظهار نظر درستي مي‌كنند. چرا كه دسته‌اي معدود از فعالان بازار هم بر اين عقيده‌اند روند صعودي و شتابان شاخص بورس و قيمت‌ها به دليل كاهش نرخ سود بانكي و ركود شديد بازارهاي رقيب مانند مسكن حداقل تا تير ماه ادامه دارد.
با اين همه ذكر اين نكته ضروري است كه در اين گونه مواقع بهترين استراتژي حضور در بورس، سرمايه‌گذاري با سرمايه مازاد و بررسي دقيق و تحليل اطلاعات شركت‌ها و بازار و اقتصاد داخلي و خارجي است.

پیوست