صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی -
عنوان خبر فرابورس 141 هزار ميليارد ريالي شد
منبع -
مقدمه خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت فرابورس ايران از عرضه سهام شركت پتروشيمي پرديس به قيمت هر سهم 17 هزارو 500ريال خبر داد و گفت: با عرضه سهام اين شركت ارزش بازار فرابورس از 141هزار ميليارد ريال گذشت.
متن خبر

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي فرابورس ايران، مصطفي اميد قائمي درباره عرضه اوليه پتروشيمي پرديس اظهار داشت: امروز 50 ميليون و 500 هزار سهم پتروشيمي پرديس به قيمت هر سهم 17 هزار و 500 ريال در بازار اول عرضه شد.
وي با اشاره به ارزش 8830 ميليارد و 750 ميليون ريالي اين معامله، گفت: سهميه در نظر گرفته شده براي هر ايستگاه معاملاتي حداكثر 70هزار سهم و سقف خريد هر كد معاملاتي اعم از حقيقي و حقوقي 5 هزار سهم تعيين شد، كه سهميه هر ايستگاه معاملاتي بايد از طريق همان ايستگاه خريداري شود و خريد بيش از سهميه مجاز سبب به ابطال كل خريد ايستگاه مي شود.
مدير عامل فرابورسبيان كرد: در راستاي گسترش فرهنگ خريد صندوق هاي سرمايه گذاري كه داراي مجوز فعاليت در بازار اول فرابورس ايران هستند و در اميدنامه آنها اجازه فعاليت در فرابورس ايران قيد شده، اين صندوق‌ها مجاز به خريد يك سهميه هستند، با اين شرطي كه سهميه اختصاصي به صندوق را با كد معاملاتي صندوق خريداري كنند.
اميد قائمي تاكيد كرد: مديران صندوق‌ها بايد به محدوديتهاي مندرج در اساسنامه و اميدنامه در خصوص حداكثر ميزان مجاز خريد يك سهم توجه كرده و كارگزاران مي توانند از كد خريد گروهي (ددد) استفاده و پس از آن با توجه به قيمت درخواست خريدها، اولويت زماني درخواست خريدها و منطقه جغرافيائي كه درخواست خريد در آن از متقاضي اخذ شده، نسبت به تخصيص سهام اقدام كنند.
بر اساس اين گزارش، سرمايه شركت در 25 اسفند هزار ميليارد ريال به ثبت رسيد و اين شركت قصد دارد با توجه به مصوبه صاحبان سهام، سرمايه شركت را تا مبلغ 2 هزار و 400 ميليارد ريال از محل آورده نقدي و مطالبات سهامداران افزايش دهد. در حال حاضر شركت سرمايه گذاري توسعه الوند غدير 81/638 درصد و شركت بازرگاني پتروشيمي 17درصد از سهام شركت پتروشيمي پرديس را در اختيار دارند.

پیوست