صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها
عنوان خبر شاخص بورس به قله جدیدی رسید
منبع -
مقدمه امروز شاخص بورس با افزایش 121واحدی به 31 هزار و 336 واحد رسید که رقم تازه‌ای برای این متغیر به شمار می‌رود.
متن خبر

در شرایطی که طی روزهای اخیر کاهش قیمت ارز و تشدید رکود بازارهای ارز و سکه موجب تغییر در جریان سرمایه‌گذاری‌ و گاه همراه با شک و تردید شده که بورس اوراق بهادار به روند صعودی همراه با نوسان خود ادامه داد، تا امروز حد نصاب تازه‌ای برای شاخص به دست آید.

براساس این گزارش، تداوم سیر نزولی قیمت ارز و سکه ، اعلام ادامه مذاکرات هسته‌ای، حذف اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها و عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری، احتمال حذف نرخ مرجع 1226 تومانی دلار و استفاده از نرخ‌های اتاق مبادله ،مناسب بودن قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و در مجموع حاکم بودن جو روانی مثبت، طی دو روز اخیر موجب بهبود معاملات بازار سهام نسبت به روزهای یکشنبه و دوشنبه شد.

این عوامل موجب شدند، تا سهام شرکت‌های حاضر در گروه پالایشگاهی و پتروشیمی به همراه معدنی و فلزی مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و کلان قرار گیرند، تا امروز زمینه ثبت بالاترین رقم ممکن شاخص بورس مهیا شود.

به این ترتیب، بعد از رشد روز گذشته 236 واحدی شاخص و بازپس‌گیری کانال 31 هزار تایی، امروز هم 121 واحد دیگر به شاخص اضافه شد، تا دماسنج بازار سهام به 31 هزار و 336 واحد برسد که رقم تازه‌ای به شمار می‌رود، چرا که تا پیش از این بالاترین رقم شاخص 31 هزار و 331 واحد و مربوط به 9 آبان بود.

در این حد نصاب جدید شاخص و در برابر اثر منفی 24 و 5 واحدی دو شرکت مخابرات و ایران خودرو ،شرکت های فولاد مبارکه ، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پردیس، نفت و گاز پارسیان، لاستیک بارز، پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری غدیر و فولاد خوزستان با اثر 43 تا 7 واحدی نقش داشتند.

ارزش روز بازار سهام هم در شرایطی به بیش از 142.5 هزار میلیارد تومان رسید که حجم و ارزش معاملات امروز هم قابل توجه بود. به طوری که بیش از 451 میلیون سهم به ارزش 168 میلیارد تومان داد و ستد شد.

البته بیش از 98 میلیارد تومان از این حجم مربوط به معامله 150 میلیون سهم ملی مس بود.

دو شرکت نفت و گاز پارسیان و پالایشگاه بندرعباس هم با 4.9 و 4.6 میلیارد تومان دارای بیشترین حجم بودند.

پیوست