صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی -
عنوان خبر تاسیس یک صندوق مهم و جدید بنام توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه
منبع -
مقدمه معاون سازمان بورس از تاسیس "صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه ایران" برای کاهش ریسک و ثبات بازار سهام با مشارکت چندین شرکت سرمایه گذاری و برگزاری مجمع موسس در سه شنبه جاری خبر داد.
متن خبر

سیدعلی حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به برنامه های توسعه‌ای و حمایتی سازمان بورس از بازار سرمایه اظهار داشت: یکی از این برنامه هایی که در حال نهایی شدن است راه اندازی صندوق توسعه بازار سرمایه است که با مشارکت اولیه شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، سرمایه گذاری سایپا، صندوق عشایر و سرمایه گذاری های تدبیر و غدیر تاسیس می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور مجمع هیئت موسس این صندوق نوین سه شنبه جاری برگزار می شود و به زودی عملیات آن آغاز می شود. سرمایه اولیه صندوق هم 23 میلیارد تومان است که با مشارکت سایر اعضاء حقوقی بازار سرمایه به مرور افزایش می یابد.

به گفته معاون نظارت بر بورس ها و بازارها، این صندوق با دریافت مجوز از سازمان بورس از مصادیق صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند 20 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار و بند ه ماده یک قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید محسوب ‌شده و طبق ماده دو قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد.

حسینی در رابطه با هدف از تاسیس صندوق توسعه بازار سرمایه هم توضیح داد: این صندوق به منظور استفاده از فرصت های موجود ، متعادل کننده بازار دربرهه های هیجانی و ایجاد ثبات و در مجموع برای کاهش ریسک عمومی و کلی بازار تاسیس می شود.

وی ادامه داد: طبق ماده سه اساسنامه، هدف از تشکیل این صندوق جمع‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع دارایی های موضوع ماده چهار به منظور تحقق سه هدف است.اول افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بورس و فرابورس و افزایش تعادل از طریق خرید اوراق بهاداردر شرایطی که به علت حاکمیت جو روانی، عرضه اوراق بهادار در این بازارها افزایش و قیمت آن ها بیش از حد منصفانه کاهش یافته و همچنین فروش اوراق بهادار در شرایطی که در اثر افزایش غیرمنطقی تقاضا، قیمت اوراق بهادار از قیمت های منصفانه و عادلانه فاصله یافته و نگرانی از تشکیل حباب های قیمت وجود دارد.

حسینی ادامه داد: افزایش نقدشوندگی اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران و تحدید نوسان قیمت آنها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس و تأمین منافع بلندمدت سرمایه‌گذاران هم دو هدف تعریف شده برای "صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه ایران" است.

انتهای پیام/م

 

پیوست