صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها
عنوان خبر ثبت صد و پانزدهمین روز مثبت شاخص در سال جاری
منبع -
مقدمه با افزایش 175 واحدی امروز شاخص ،این متغیر به عدد 37 هزار و واحدی 409 رسید و صد و پانزدهمین روز مثبت این متغیر مهم در سال جاری ثبت شد.
متن خبر

درپی به اوج رسیدن اعتراض سهامداران به نحوه نظارت و عملکرد برخی مدیران سازمان بورس که با واکنش و توضیحات نماینده مجلس و مدیر اداره امور بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و همچنین بازگشایی برخی نمادها در روزهای گذشته همراه بود، جو روانی بازار سهام در آخرین روز کاری بورس طی هفته گذشته بهبود و امیدها برای بهتر شدن شرایط افزایش یافت.

براساس این گزارش، در شرایطی طی روزهای اخیر اخبار مثبت و منفی در حوزه اقتصاد و مسائلی چون آینده اجرای مرحله دوم هدفمند سازی و قیمت های ارز و مسکن و محصولات همچنان مورد توجه فعالان قرار گرفته که در شروع معاملات امروز بازار سهام جو روانی مثبتی بر تصمیم گیری‌ها حاکم بود تا سهام اکثر شرکت های بزرگ که در هفته های گذشته با کاهش قیمت و گاه تشکیل صف‌های فروش معامله می شدند، با افزایش قیمت و گاه تشیکل صف های خرید همراه شود.

این روند موجب شد تا شاخص بورس تا ساعت 11 و 30 دقیقه با افزایش 204 واحدی و سیر صعودی نمودار همراه شود اما در نیم ساعت آخر معاملات، افت بهای سهام برخی شرکت ها موجب کاهش ارقام این متغیر شد. به طوری که شاخص بورس در آخر وقت با 175 واحد رشد مواجه شد و در عدد 37 هزار و 409 واحدی جا خوش کرد.

این رشد به دلیل افزایش قیمت و اثر مثبت 61 تا 13 واحدی شرکت های نفت وگاز پارسیان،سرمایه گذاری غدیر، ملی مس ،فولاد مبارکه، فولاد خوزستان،سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی خارک و در برابر اثر منفی 15 و 10 واحدی دوقلوهای گل گهر و چادرملو به دست آمد تا ارزش روز بازار سهام هم به 169 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حجم معاملات هم با داد وستد 128 میلیارد تومانی حدود 273 میلیون سهم همراه بود که در آن سه شرکت نفت وگاز پارسیان،بانک انصار و پتروشیمی‌شیراز با بیش از 19.2 ، 14.8 و 10.2 میلیارد تومان بیش از 44.2 میلیارد تومان از حجم کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، در مورد آینده کوتاه مدت بازار هم در شرایطی برخی فعالان با توجه به در پیش رو بودن دهه فجر به ادامه روند صعودی شاخص چشم دوخته اند که عده دیگری معتقدند این پیش بینی درصورت انتشار مثبت اخبار اقتصادی و بهتر شدن روند بازگشایی نمادها و عدم رونق دوباره سایر بازارها می تواند محلی از اعراب داشته باشد، در غیر این صورت شاخص بورس در همین محدوده ها و حداکثر تا باز پس گیری کانال 38 هزار واحدی پیش خواهد رفت. با این حال طبق روال همیشگی باید منتظر تصمیم‌گیری‌ها و وقایع روزهای آینده و اثر آن در بازار سهام بود.

پیوست