صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها
عنوان خبر دقایقی قبل در مجلس تصویب شد؛ کاهش 2 سنتی نرخ خوراک پتروشیمی ها
منبع -
مقدمه لحظاتی قبل در مجلس شورای اسلامی، نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها 13 سنت تصویب شد.
متن خبر

لحظاتی پیش در مجلس نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها 13 سنت در مجلس تصویب شد.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نمایندگان مجلس روز دوشنبه بعد از بحث و بررسی فراوان و با وجود مخالفت دولت مبنی بر تعیین نرخ برای خوراک توسط مجلس، نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها را با کاهش 2 سنتی در مقایسه با مصوبه قبلی، 13 سنت تعیین کردند.

در نشست علنی امروز (دوشنبه 28 بهمن) مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه 93 کل کشور برای تامین نظر شورای نگهبان با 146 رای موافق ، 44 رای مخالف و 6 رای ممتنع با اصلاح تبصره بند ج الحاقی 21 به ماده واحده لایحه بودجه سال 93 موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان در بند ج تبصره الحاقی 21 به ماده واحده لایحه بودجه سال 93 کل کشور به شرح زیر اصلاح شد: قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چهارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌گردد که از 13 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود.

همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی وپایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه گذار تا سی درصد (30٪) باشد.

آیین نامه اجرائی تخفیف پلکانی براساس شاخصهای ترکیبی فوق ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین نمایندگان با 144 رای موافق، 5 رای مخالف و 9 رای ممتنع با اصلاح پاراگراف اول بند د تبصره 21 الحاقی مبنی بر حذف کلمه تبصره و جایگزین کردن کلمه بند موافقت کردند.

براین اساس بند د تبصره 21 الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 93 کل کشور به شرح ذیل است وزارت نفت با ایجاد شرکت‌های پروژه موضوع بند (8) این قانون برای فازهای باقیمانده پارس جنوبی و سایر میادین مشترک و فروش سهام آنها نسبت به توسعه همان پروژه اقدام نماید. آئین نامه اجرایی این بند ظرف یک‌ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد وزیر نفت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

پیوست