صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۷۶۷
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۸۹۵۴
News
دسته بندی اخبار بورس و شاخص ها
عنوان خبر شورای نگهبان قیمت پایه ۱۳ سنتی گاز پتروشیمی‌ها را تایید کرد
منبع -
مقدمه ایرادات شورای نگهبان به اصلاحات قانون بودجه ۹۳ شامل قانون اصلاح شده بهای خوراک پتروشیمی‌ها نشد و بر این اساس قیمت ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها به تایید شورای نگهبان رسید.
متن خبر

ایرادات شورای نگهبان به اصلاحات قانون بودجه ۹۳ شامل قانون اصلاح شده بهای خوراک پتروشیمی‌ها نشد و بر این اساس قیمت ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها به تایید شورای نگهبان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سایت اطلاع رسانی شورای نگهبان، در اصلاح ایرادت شورای نگهبان بر بودجه سال آینده ۴ ایراد به قوت خود باقی مانده است که عبارتند از بند الحاقی 2 تبصره 9 مربوط به موضوع محسوب شدن زمان آموزش به‌ورزان به‌عنوان سابقه خدمت آنها، بند الحاقی 2 تبصره 11 درخصوص بیمه زنان، تبصره الحاقی 12 درباره پذیرش اسناد کشاورزان به‌عنوان وثیقه از سوی بانک‌ها و همچنین تبصره الحاقی 13 درباره مشمولیت کارفرمایان برای بیمه کارگران بوده است.

بر این اساس، شورای نگهبان به سایر اصلاحات مجلس بر بودجه ۹۳ و از آن جمله قانون اصلاح شده بهای خوراک پتروشیمی‌ها ایرادی وارد ندانسته و آن را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، مجلس در تصویب کرده بود قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای تعیین شود که نرخ بازدهی داخلی عرضه سرمایه گذار این واحدها تا 25 درصد باشد به شرط اینکه از 15 سنت در هر مترمکعب کمتر نشود.

شورای نگهبان ابهامی در این مصوبه تشخیص داده و آن را به مجلس باز گردانده بود.

نمایندگان مجلس در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 93 به پیشنهاد الیاس نادران رای دادند که براساس آن قیمت پایه خوراک واحدهای پتروشیمی در چارچوب هدفمند کردن یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌شود که از 13 سنت در هر متر مکعب کمتر نشود.

در این مصوبه همچنین آمده به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان‌یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه‌گذار تا 30 درصد باشد.

به موجب این مصوبه آئین‌نامه اجرایی تخفیف پلکانی براساس شاخص‌های ترکیبی فوق ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد

پیوست